Rubrika: Recenze 

Symbolika Jeruzalémských bran

Ján Ostrolucký

Vydavatel: Křesťanský sbor Ostrava-Kunčičky, 2014, 264 stran




V současné době je Jeruzalém předmětem zájmu celého světa a na řešení jeho problémů se chce celý svět také podílet. Několikrát se otázka jeho rozdělení na dvě hlavní města – pro stát Izrael a pro budoucí palestinský stát – projednávala v OSN. O žádné jiné zemi nevydala OSN tolik rezolucí, jako o Izraeli a Jeruzalému. Je předmětem Božích záměrů, ale také ohniskem naděje lidstva na zajištění míru na Blízkém východu.



Toto praví Panovník Hospodin:

„To je Jeruzalém. Postavil jsem jej doprostřed
pronárodů a okolo něho jsou země.“
(Ezechiel 5,5)

Bůh Jeruzalém miluje, satan nenávidí. Jeruzalém je svatým městem pro tři monoteistická náboženství: judaismus, křesťanství a islám. V něm je počátek křesťanství, zde vznikl první sbor křesťanské církve. Národy jsou tímto městem fascinovány a budou tam proudit, až se Ježíš Kristus vrátí, aby tam a odtud vládl. S Jeruzalémem bude v budoucnu spojen úděl celého světa.

Proč si Bůh vyhledal zrovna Jeruzalém jako budoucí sídlo svého milovaného Syna, Ježíše Krista, jako Krále? Proč zrovna v něm stál a bude stát jediný Boží chrám na světě? Proč zrovna tam stála Golgota, na které zemřel Boží Syn? O tom všem se zmiňuje nová publikace Jána Ostroluckého, je však zaměřena na jeruzalémské brány. Jaký je symbolický význam těchto bran, zejména pro Ježíšovu církev?

Publikace má čtyři části. První se týká symboliky oprav deseti bran za Nehemjáše, druhá část se věnuje pobytu Ježíše Krista v Jeruzalémě, třetí pak mluví o symbolice dnešních osmi bran, kterými procházejí návštěvníci tohoto slavného města, a čtvrtá část odkrývá biblický prorocký pohled na dvanáct bran v udoucím království Mesiáše v tomto městě.


REDAKCE



Ostravski Webdesign | Webové stránky zdarma od BANAN.CZ | přihlásit se

xTento web používá soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.